A cégcsoport mexikói vállalkozóktól vásárolt irányító részesedést az Ancho Reyes fűszeres likőrt, illetve a Montelobos mezcalt gyártó cégekben.
A két szóban forgó vállalat a Licorera Ancho Reyes y CIA S.A.P.I. de C.V. és a Casa Montelobos S.A.P.I. de C.V. Az Ancho Reyes egy természetes, hagyományos likőr, amely a Puebla vulkáni talaján termő poblano és ancho (szárított poblano) chilivel készül, és innovatív koktélok kedvelt alapanyaga. A Montelobos, amely Iván Saldaña agave- és mezcalszakértő találmánya, egy kézműves mezcal, amelyben a hagyomány és a kísérletező kedv ötvöződik.
A szinte kizárólag kézműves módszerekkel készülő, és ezért jellemzően drága mezcal piaca értékben kifejezve közel megtízszereződött az elmúlt évtizedben, az Egyesült Államokban például 2010 és 2018 között éves átlagban 30,4 százalékkal növekedett.
A két szóban forgó márka értékesítésének kétharmadát az Egyesült Államok adja. Teljes árbevételük mintegy 6 millió euró, 2016-2018 között pedig 53,7 százalékos éves átlagos növekedést produkáltak. A Campari-csoport a cégek 51 százalékáért 35,7 millió dollárt fizet.
Bob Kunze-Concewitz vezérigazgató így értékelte a felvásárlást: „két valódi kézműves ékkövet vásárolunk, és folytatjuk választékunk premizálását, különös hangsúlyt fektetve Amerikára, mint kulcspiacra, növelve jelenlétünket a stratégiailag fontos prémium vendéglátó csatornában”.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.