A 2018. április 1-jétől 2019. március 31-ig tartó üzleti évben a Zwack Unicum Nyrt. nettó bevétele 12,8 százalékkal, adózott eredménye 20 százalékkal emelkedett.
A BÉT honlapján közzétett tájékoztató szerint az igazgatóság jóváhagyta a menedzsment beszámolóját a társaság tavalyi üzleti tevékenységéről. A Zwack Unicum a 2018-2019-es üzleti évben 2,623 milliárd forint adózott eredményt ért el az auditált adatok szerint, 20 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján készült beszámoló szerint a társaság bruttó árbevétele 26,341 milliárd forint volt, 14,2 százalékkal magasabb az előző évinél. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 12,8 százalékkal (1,781 milliárd forinttal) 15,739 milliárd forintra emelkedett.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 14,7 százalékkal (1,820 milliárd forinttal) nőtt. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 17,3 százalékkal (1,637 milliárd forinttal), ezen belül viszont a prémium termékek árbevétele 15,6 százalékkal, a minőségi termékeké 21,4 százalékkal emelkedett. A növekedés legnagyobb részét a népegészségügyi termékadó (neta) 2019. január 1-jétől életbe lépő változása generálta (az adómértékek 20 százalékkal emelkedtek, továbbá minden szeszesitalt megadóztattak), emiatt decemberben extra értékesítés volt. A bővülés kisebb részben a bővülő fogyasztásnak és az új termékbevezetéseknek – Unicum Riserva, Kalumba – köszönhető.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 6,2 százalékkal nagyobb a bázisnál, amelyen belül a Diageo portfólió árbevétele 7,9 százalékkal emelkedett, míg az egyéb forgalmazott termékeké 2,4 százalékkal. A kedvező árbevételhez a volumen növekedése és az értékesítési átlagárak emelkedése egyaránt hozzájárult.
A jelentés kitér arra is, hogy az üzleti évre vonatkozó piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesital-piac a bolti kiskereskedelemben mennyiségben 2 százalékkal, míg értékben 7,1 százalékkal nőtt.
Az export árbevétel 1,501 milliárd forint volt az üzleti évben, 2,5 százalékkal csökkent a bázis időszakhoz képest. Olaszországban a disztribútorváltás miatti egyszeri hatásnak tulajdonítható a csökkenés, Németországban az előző üzleti év végén kiszállításra került a 2018 nyári promóciós termék, aminek következtében az idei értékesítés csökkent. Ezzel szemben Romániában, Szlovákiában és a duty free értékesítésen jelentős árbevétel-növekedést sikerült realizálni.
A működési költségek között 427 millió forinttal növekedtek az egyéb működési ráfordítások, amelyet teljes egészében a növekvő marketingköltések magyaráznak. Új reklámfilmet kapott a Fütyülős, kóstoltatások és reklám támogatták a Kalumba bevezetését, és többet költöttek az Unicumra is kül- és belföldön egyaránt. Olaszországban új reklámfilmet is forgattak a márka számára.
A vállalat igazgatósága 2 milliárd 645 millió 500 ezer forint, azaz részvényenként 1300 forint osztalék kifizetését javasolja a június 26-ra összehívott évi rendes közgyűlésen. A Zwack Unicum az előző üzleti évre részvényenként 1050 forint osztalékot fizetett.
A következő üzleti évre a Zwack a nettó árbevétel 10 százalékot is meghaladó visszaesésére számít, mert a népegészségügyi termékadó 20 százalékos emelése következtében az eddig is neta-köteles termékek polci ára 6-7, az eddig adómentes termékeké pedig 20, vagy akár 25 százalékkal is emelkedhet. Ami a nyereséget illeti, az emelkedő csomagolóanyag-költségeket is figyelembe véve, a tervezett költségmegtakarításokkal együtt is – átmenetileg - 40 százalék körüli visszaesést várnak.
(Forrás: MTI, Zwack Nyrt.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.