Az Erasmus-hallgatók nem éppen az absztinenciáról híresek. A Pernod Ricard az Erasmus Student Network partnereként próbál segíteni a binge drinking elleni küzdelemben és az alkoholfogyasztás okozta károk enyhítésében.
Az ESN tíz éve indította el Responsible Party (Felelős Bulizás) nevű kampányát, amely az eltelt időben 32 országban több mint 400.000 hallgatót ért el. A program sikerét elsősorban annak köszönheti, hogy a társaik bevonásával szólítja meg a fiatalokat. A diák-nagykövetek rendezvényeket szerveznek, tanácsokat adnak a felelősségteljes alkoholfogyasztáshoz, emellett ételeket és vizet is kínálnak a bulizóknak.
A partnerség hatásairól 2017-ben folytattak tudományos kutatást. A megkérdezettek 89 százaléka hasznosnak ítélte a programot, 61 százalékuk azt állította, hogy több vizet fogyaszt a bulikon, 41 százalékuk pedig kismértékben csökkentette alkoholfogyasztását is.
Alexandre Ricard, a Pernod Ricard elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Responsible Party program, amellyel most megújítják és megerősítik együttműködésüket, egybeesik a cég célkitűzéseivel, mivel a vállalat fáradhatatlanul kampányol a felelősebb fogyasztásért, és mert a felelőtlen alkoholizálás ártalmai által egyik leginkább sújtott csoportot célozza. Meggyőződésük, hogy a megelőzés és az együttműködés a kulcs, és a program a megfelelő helyen és időben szólítja meg a fiatalokat.
A partnerség megújítása mellett a felek egy nyilvános konferenciát is szerveznek, amelyen az Európai Bizottság, valamint a szeszipar képviselői is részt vesznek majd.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.