Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Iszunk

A magyar értelmiség előtt két út áll...

Kiemelkedő volt az év vége a Zwacknál

A Zwack Unicum Nyrt. most nyilvánosságra hozott harmadik negyedéves adatai szerint a neta-szabályok januári változása miatt több hónapnak megfelelő többletfogyást tapasztaltak az év végén. Emellett továbbra is népszerűek a prémium italok és az export is jól teljesít.

zwack.jpg

A Zwack Unicum Nyrt. 2018-2019-es üzleti évének első három negyedévében 23,88 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 19,1 százalékkal többet, mint az előző üzleti év azonos időszakában; az adózott eredmény 3,34 milliárd forint volt, 32,8 százalékkal magasabb a bázisnál - derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján tettek közzé.

A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) meghaladta a 14,35 milliárd forintot, 18,2 százalékkal volt magasabb a bázisidőszaki árbevételnél. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 19,9 százalékkal nőtt, elsősorban amiatt, hogy a népegészségügyi termékadó 2019. január 1-jétől életbe lépő változásai (minden szeszesitalra, köztük a társaság életében kiemelten fontos gyógynövénylikőrökre is kiterjesztik és az adómértékek 20 százalékkal emelkednek) generálták, emiatt a pálinkákból és keserű likőrökből decemberben mintegy 3-4 havi fogyasztásnak megfelelő extra értékesítés történt. Ennek megfelelően az üzleti év utolsó negyedévére gyenge értékesítési eredményeket várnak majd, de az éves adózott eredmény 10 százalékkal növekedhet. A forgalomnövekedés kisebb részét a bővülő fogyasztás és az új termékek – Unicum Riserva, Kalumba gin - kedvező piaci fogadtatása magyarázza.

A társaság bevételének csaknem 90 százaléka a magyar piacról származik, ezért a gazdálkodást alapvetően határozza meg a belföldi fogyasztás alakulása. Az elmúlt néhány évben a lakossági fogyasztás bővült Magyarországon, és a Zwack a közeljövőben is ennek folytatódására számít. Az április-decemberi időszakban az égetett szeszesital piac volumenben 3,5, értékben 7,4 százalékkal növekedett. Kategóriákra lebontva a prémium szegmensben 6,2, a minőségiben 8,7, a kommerszben 7,8 százalék volt a fogyasztásbővülés mértéke.

A bruttó értékesítés 82 százalékát a saját termelésű márkák adták, a fennmaradó részt a Diageo és a Moët-Hennessy termékei teszik ki, de az utóbbiak forgalmazására vonatkozó szerződés idén február végén megszűnik. A jelentés szerint a vizsgált kilenc hónapban a Diageo-márkák értékesítése 5,1, a többié 7,6 százalékkal növekedett.

Az exportárbevétel 1238 millió forint, ez 3 százalékos növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. A hagyományos Unicum külföldi értékesítése stabil, a többletet elsősorban az Unicum Riserva, valamint a pálinkák biztosították.

(Forrás: MTI, Zwack Nyrt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://iszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2014611228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iszunk

Hiánypótlónak szánt hírblog. Borokról, (kézműves) sörökről sokan írnak, egyéb italokról meg szinte senki. Hazai és nemzetközi hírek, újdonságok, különlegességek. Egészségünkre!

Állandó oldalak

Facebook oldaldoboz