A Zwack Unicum Nyrt. most nyilvánosságra hozott harmadik negyedéves adatai szerint a neta-szabályok januári változása miatt több hónapnak megfelelő többletfogyást tapasztaltak az év végén. Emellett továbbra is népszerűek a prémium italok és az export is jól teljesít.
A Zwack Unicum Nyrt. 2018-2019-es üzleti évének első három negyedévében 23,88 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 19,1 százalékkal többet, mint az előző üzleti év azonos időszakában; az adózott eredmény 3,34 milliárd forint volt, 32,8 százalékkal magasabb a bázisnál - derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján tettek közzé.
A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) meghaladta a 14,35 milliárd forintot, 18,2 százalékkal volt magasabb a bázisidőszaki árbevételnél. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 19,9 százalékkal nőtt, elsősorban amiatt, hogy a népegészségügyi termékadó 2019. január 1-jétől életbe lépő változásai (minden szeszesitalra, köztük a társaság életében kiemelten fontos gyógynövénylikőrökre is kiterjesztik és az adómértékek 20 százalékkal emelkednek) generálták, emiatt a pálinkákból és keserű likőrökből decemberben mintegy 3-4 havi fogyasztásnak megfelelő extra értékesítés történt. Ennek megfelelően az üzleti év utolsó negyedévére gyenge értékesítési eredményeket várnak majd, de az éves adózott eredmény 10 százalékkal növekedhet. A forgalomnövekedés kisebb részét a bővülő fogyasztás és az új termékek – Unicum Riserva, Kalumba gin - kedvező piaci fogadtatása magyarázza.
A társaság bevételének csaknem 90 százaléka a magyar piacról származik, ezért a gazdálkodást alapvetően határozza meg a belföldi fogyasztás alakulása. Az elmúlt néhány évben a lakossági fogyasztás bővült Magyarországon, és a Zwack a közeljövőben is ennek folytatódására számít. Az április-decemberi időszakban az égetett szeszesital piac volumenben 3,5, értékben 7,4 százalékkal növekedett. Kategóriákra lebontva a prémium szegmensben 6,2, a minőségiben 8,7, a kommerszben 7,8 százalék volt a fogyasztásbővülés mértéke.
A bruttó értékesítés 82 százalékát a saját termelésű márkák adták, a fennmaradó részt a Diageo és a Moët-Hennessy termékei teszik ki, de az utóbbiak forgalmazására vonatkozó szerződés idén február végén megszűnik. A jelentés szerint a vizsgált kilenc hónapban a Diageo-márkák értékesítése 5,1, a többié 7,6 százalékkal növekedett.
Az exportárbevétel 1238 millió forint, ez 3 százalékos növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. A hagyományos Unicum külföldi értékesítése stabil, a többletet elsősorban az Unicum Riserva, valamint a pálinkák biztosították.
(Forrás: MTI, Zwack Nyrt.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.