A küszködő Marie Brizard tőkét emel, a Pernod Ricard Afrikában egy helyi e-kereskedővel terjeszkedik, a Constellation Brands pedig női startupokat támogat.
A Marie Brizard Wine & Spirits igazgatótanácsa idén szeptemberben döntött úgy, hogy a romló pénzügyi eredmények hatására csökkenti a költségeit és felkészül néhány nem kulcsmárkájának és egyéb eszközeinek eladására is, hogy bevételekhez jusson. Az átalakulás stabil pénzügyi hátterének biztosítása érdekében most kötelező erejű megállapodást kötöttek legnagyobb részvényesükkel, a papírok 29,47 százalékát birtokló Compagnie Financière Européenne de Prises de Participation-nal (COFEPP). Ennek értelmében – ha a tulajdonosok megszavazzák - a COFEPP első körben 25 millió eurós áthidaló kölcsönt nyújt a cégnek, majd egy következő lépésben tőkét emel az MBWS-ben. A tulajdonosi döntések, a francia versenyhivatal állásfoglalása, valamint a francia és a lengyel versenyhivatal döntése függvényében két opciót tartanak nyitva. A végeredmény – az opció függvényében - összesen 40 vagy 32,5 millió eurós tőkeinjekció lehet.
A Pernod Ricard Afrikát tekinti a verseny új terepének, és ennek fényében stratégiai részvényessé válik a kontinens vezető e-kereskedelmi szolgáltatójában, a 14 országban aktív Jumiában. Az együttműködésbe a Pernod Ricard a fogyasztók mély ismeretét és a márkáit, a Jumia pedig digitális tudását adja. Utóbbi ráadásul az étel-házhozszállító Jumia Food-on és a Jumia Travel szállásfoglaló oldalon keresztül mintegy 25.000 szolgáltatóegységbe is el tudja majd juttatni a partner italait.
Az amerikai Constellation Brands 2028-ig összesen 100 millió dollárt fektet nők által alapított és/vagy vezetett alkoholpiaci startupokba. A cél a hölgyek helyzetbe hozása a cégen, az iparágon és a helyi közösségeken belül, miközben a Constellation Brands is innovatív ötletekkel és emberekkel, valamint fogyasztói tudással gazdagodhat. A tőkén kívül a támogatott vállalkozások az anyacég piaci ismereteire is támaszkodhatnak. Egyelőre két cég lépett be a programba: a 2012-ben alapított, texasi központú, családi receptek alapján palackozott koktélokat gyártó és forgalmazó Austin Cocktails, valamint az innovatív, prémium szeszesitalokat – például az Itz Spritz nevű gluténmentes, alkoholos-szódás italt – gyártó Vivify Beverages.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.