A vételár 550 millió dollár, az adózás után megmaradó összeget részvény-visszavásárlási programokra fordítják. A tranzakció célja, hogy jobban összpontosíthassanak a prémium- és luxustermékekre, különösen az Egyesült Államokban.
A vevőkeresés már májusban megindult, az eladásban a Centerview Partners segítette a céget. A most bejelentett ügylet, amely a versenyhatósági jóváhagyásokat követően 2019 elején zárulhat le, a következő márkákat érinti: Seagram’s VO, Seagram’s 83, Seagram’s Five Star, Myers’s, Parrot Bay, Romana Sambuca, Popov, Yukon Jack, Goldschlager, Stirrings, The Club, Scoresby, Black Haus, Peligroso, Relska, Grind, Piehole, Booth’s és John Begg.
A megállapodás keretében a Diageo öt márka esetében további tíz éven át biztosítja a termelést, a többit a Sazerac, amely az egyik legrégebbi családi tulajdonú szeszesitalcég az Egyesült Államokban, egy éven belül átveszi.
Ivan Menezes vezérigazgató a folyamatos növekedés és értékteremtés elvárásával igazolta a lépést, melynek érdekében fegyelmezetten kell elosztaniuk a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy a lehető legjobb megtérülést érjék el. A fókuszba így a Johnnie Walker-család mellett olyan márkák kerülhetnek, mint a nemrég megszerzett Casamigos tequila, melyet George Clooney-val reklámoznak. A Diageo egyébként összesen kétmilliárd dolláros részvényvisszavásárlási programot jelentett be, ennek egy részét fedezi a mostani ügylet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.