Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Iszunk

A magyar értelmiség előtt két út áll...

Mit iszunk?

A világon évente mintegy 60 millió liternyi tisztaszesznek megfelelő alkoholos italt értékesítenek, ami több mint 100 billió forintos bevételt jelent. A globális szeszesitalok – brandy és konyak, gin, rum, tequila, vodka, whisk(e)y – piacát az ázsiai italok és márkák dominálják – nálunk pedig a pálinka.

pocket-2324189_640.jpg

2016-ban a tömény szeszek piacának 43 százaléka ún. fehér szesz és rum, 33 százaléka whisk(e)y, 8 százaléka likőr, 7 százaléka konyak és brandy, 6 százaléka keserű és 3 százaléka ánizsos ital. Az összes fogyasztásnak 8 százalékát adja Kelet-, és 26 százalékát Nyugat-Európa. (A Pernod Ricard számai az IWSR adatai alapján.)

Ami Magyarországot illeti, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Zwack Nyrt. adatai szerint egy magyarra évente 3,8 liter alkohol-egyenértéknyi égetett szeszes ital jut, ami 40 százalékos italból mintegy 840.000 hektolitert jelent. A fogyasztás közel felét a főzés liberalizálásának köszönhetően, viszont nehezen nyomon követhető módon a pálinka adja. A kereskedelmi forgalom 40 százaléka a kommersz italok árkategóriájába esik, 26 százalék a minőségi és 34 százalék a prémium termékek aránya. Hazánkban 35-40 szeszesitalgyártó cég, 130-140 kereskedelmi pálinkafőzde és 500-600 bérfőzde található. A szeszesital-kereskedelmünk kb. 10 százaléka származik importból, főként whisky, keserű és likőrök.

A legnagyobb felvevőpiac a világon az ázsiai-csendes-óceáni térség, ezt követi Észak-Amerika. Miközben a hagyományos piacokon lassan csökken a fogyasztás az egészséges életmód trendje, vagy épp a gazdasági nehézségek miatt, világszerte félmilliárd új fiatal fogyasztóval számolnak a gyártók az elkövetkező években, és 730 millió új fogyasztó fogja tudni megengedni magának a nemzetközi prémium italokat, vagyis összességében a piac lassú növekedésére számítanak, különösen a fejlődő országokban és a Távol-Keleten.

A legnagyobb márkák is a trendeknek megfelelően alakulnak: a listát a dél-koreai Jinro szodzsu (elsősorban rizsből készült, tradicionális égetett szeszesital) vezeti, második az indiai Officer’s Choice whisky, a harmadik és negyedik helyen pedig kínai italok, a Red Star Er Guo Tou cirokból készült pajcsiu (tradicionális gabonapárlat, rizsből is készítik) és a Niu Lan Shan vodka állnak. A top 10-ben szerepel még a cukornádból készített thai Ruang Kao, honfitársa, a Hong Tong Liquor, a Chum Churum és a Good Day szodzsuk, valamint két indiai whisky, a McDowell’s és az Imperial Blue. A Johnnie Walker, a Bacardi és a Jack Daniel’s csak a második tízbe fért be.

hite_jinro.jpg

A Brand Finance 2018-as márkaérték-toplistája is visszaigazolja az ázsiai dominanciát. Az 500-as listán a következő brandek szerepelnek a szektorból:

Helyezés 2018. Helyezés 2017. Márka Leírás Ország Márkaérték (ha elérhető)
56. 108. Moutai pajcsiu Kína 21,2 Mrd USD
215. 390. Yanghe ez is pajcsiu Kína
417. 368. Johnnie Walker ezt nem kell magyarázni Egyesült Királyság
476. új Luzhou Laojiao a Ming-dinasztia idejéből származó bitang erős likőr Kína

Az Interbrand listája inkább az óvilágra és Amerikára fókuszál, náluk 82. a Jack Daniel’s (5,3 Mrd USD), 96. a Johnnie Walker (4,4 Mrd USD) és 97. a Smirnoff (4,3 Mrd USD).

A bejegyzés trackback címe:

https://iszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4813832266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iszunk

Hiánypótlónak szánt hírblog. Borokról, (kézműves) sörökről sokan írnak, egyéb italokról meg szinte senki. Hazai és nemzetközi hírek, újdonságok, különlegességek. Egészségünkre!

Állandó oldalak

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása