A 7,2 százalékos organikus növekedéshez a limitált kiadású prémium konyakok is nagyban hozzájárultak.
A március végén zárult 2017/18-as pénzügyi évben a Rémy Cointreau cégcsoport 1,13 milliárd eurós bevételt ért el, ami a devizaárfolyamok és a konszolidációs kör változásainak kizárásával 7,2 százalékos organikus növekedésnek felel meg. A Csoportmárkák 9,2, ezen belül a Rémy Martin Ház konyakjai 13,2 százalékos növekedést produkáltak. A Likőrök és Szeszesitalok szegmens 4 százalékkal növekedett, a Partnermárkák a disztribúciós változások nyomán 10 százalékkal csökkentek. A legjobban az ázsiai-Csendes-óceáni térség – különösen Kína, Szingapúr, Japán és az új maláj leányvállalat – teljesítettek. Az amerikai kontinensen az Egyesült Államok és Kanada mutatott szolid növekedést, míg az európai, közel-keleti és afrikai régióban elsősorban Oroszország, Közép-Európa és az Egyesült Királyság volt erős.
Rémy Martin Ház
A szegmens elsősorban Kínában, az Egyesült Államokban, Oroszországban és a vámmentes üzletekben teljesített jól. A konyakok körében továbbra is működni látszik a magasabb értékű termékekre koncentráló stratégia. A Rémy Martinnál ennek elemei voltak a Carte Blanche à Baptiste Loiseau limitált kiadás; az Egyesült Királyságban, Oroszországban és Kínában megnyitott pop-up üzletek; valamint az XO konyak kommunikációs támogatása. Emellett a LOUIS XIII kiadta a The Legacy limitált változatot (kristály magnum palackban, a pincemesterek négy generációjának aláírásával), valamint elindította a századik születésnapi kampány második filmjét, Pharrell Williams főszereplésével.
Likőrök és szeszesitalok
A Cointreau Ház gyorsan terjeszkedett az újabb piacain, különösen Kínában és Oroszországban, és az Egyesült Államokban is jó évet zárt. A márka új, nemzetközi marketingkampányt indít, és építeni terveznek a Margarita koktél 70. születésnapjára is, amelynek a Cointreau az egyik eredeti alapanyaga.
A Metaxa Ház 12 Stars változata különösen Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Oroszországban volt sikeres, valamint jó eredményeket ért el a vámmentes üzletekben is.
A Mount Gay és a St-Rémy esetében az áremelési törekvések az értékesített mennyiséget kissé visszavetették.
A Progressive Hebridean Distillers ginje, a The Botanist elsősorban a mixerek körében népszerű, a Westland és a Domaine des Hautes Glaces single malt-ok pedig a kulcspiacaikon jól teljesítettek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.